Celem głównym projektu jest podniesienie jakości edukacji w liceum ogólnokształcącym poprzez działania ukierunkowane na rozwijanie umiejętności podstawowych i przekrojowych, wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, edukację ekologiczną oraz działania antydyskryminacyjne dla 360 uczniów (212K/148M) w okresie 01.09.2025r. – 31.08.2027r. Podjęte działania w trakcie realizacji projektu przyjmą charakter długofalowy. Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego EFS+ESO4.6 (f) – wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Projekt trwale przyczyni się do jakościowych zmian w funkcjonowaniu szkoły, kompleksowo odpowiadając na zdiagnozowane potrzeby dydaktyczne oraz wpłynie pozytywnie na jakość i atrakcyjność kształcenia w kontekście zwiększania szans uczniów na rynku pracy po ukończeniu kształcenia. Projekt przyczynia się do Strategii Województwa Świętokrzyskiego zapewniając właściwe wykształcenie, które w przyszłości zaowocuje podniesieniem zdolności do zdobywania wiedzy i życia w społeczeństwie.

Wsparcie kierujemy do uczniów z obszaru woj. św. uczących się w II Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Śniadeckiego w Kielcach. Grupa docelowa to 360 uczniów(212 Kobiet /148 Mężczyzn) 100% z klas I-II w roku szkolnym 2025/2026.

Wartość projektu: 863 208,70 zł

Kwota dofinansowania: 773 208,70 zł

26.09.2025

Opublikowano wyniki rekrutacji. Wyniki rekrutacji

26.09.2025

Opublikowano harmonogramy planowanych zajęć.

15.09.2025

Nabór do projektu rozpocznie się 19.09.2025 i potrwa do 26.09.2025 r.

02.09.2025

Opublikowano Regulamin Projektu oraz Regulamin rekrutacji.

31.07.2025

Z przyjemnością informuję, że w dniu 30 lipca 2025 roku Dyrektor naszej szkoły podpisał umowę dotyczącą projektu „Śniadek 4ever” realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytetu 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działania 8.3. – „Wysoka jakość edukacji ponadpodstawowej ogólnej ” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Działania projektowe zaplanowane są na okres od września bieżącego roku do sierpnia 2027 roku. Zgodnie z diagnozą potrzeb naszej społeczności w projekcie zaplanowane są następujące działania dla uczniów:

  • – koło „Fizyczny LAB”
  • – laboratorium z biologii 

  • – laboratorium z chemii 

  • – koło zainteresowań „WOKAJ” (Wiedza o krajach anglojęzycznych)
  • – koło  „Dziedzictwo kulturowo-przyrodnicze”
  • – konsultacje indywidualne z języka angielskiego
  • – koło teatralne

  • – „Śniadkowa Akademia Futbolu” 
  • – zajęcia z siatkówki
  • – „Śniadkowe Cheerleaderki” 


  • – warsztaty antydyskryminacyjne

  • – warsztaty Zero Waste
  • – warsztaty terenowe OZE/Wodór
  • – wycieczki krajoznawcze
  • – wsparcie z doradztwa zawodowego – warsztaty grupowe oraz – – indywidualne konsultacje 

  • – warsztaty Business Model Canvas
  • – warsztaty tworzenia dokumentów aplikacyjnych w języku angielskim

Opis wsparcia / działań:

  • – zajęcia w ramach Koła „Fizyczny LAB”  dla 24 uczniów; zajęcia mające na celu  rozwinąć   umiejętności z zakresu obserwacji i analizy doświadczeń oraz planowania i wykonywania eksperymentów fizycznych;
  • – zajęcia oraz 100 godzin  wyjazdowych wycieczko-warsztatów w ramach Laboratorium biologicznego dla 56 uczniów; zajęcia mające na celu stymulowanie aktywności poznawczej i twórczej uczniów w zakresie nauk przyrodniczych; pogłębianie wiedzy z zakresu różnorodności biologicznej oraz zjawisk i procesów biologicznych zachodzących na różnych poziomach organizacji życia; poszerzanie wiedzy z zakresu metodologii badań biologicznych;
  • – zajęcia w ramach Laboratorium chemicznego  dla 48 uczniów; zajęcia pozwolą opanować czynności praktyczne: bezpiecznie posługiwanie się sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami chemicznymi; projektowanie doświadczeń chemicznych, rejestracja ich wyników w różnej formie, formułowanie wniosków oraz wyjaśnień; stawianie hipotez oraz sposobów ich weryfikacji; przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • – zajęcia oraz 100 godzin  wyjazdowych wycieczko-warsztatów  zajęć w ramach Koła  „Dziedzictwo kulturowo-przyrodnicze” dla 20 uczniów; zajęcia przyczynią się do rozwoju zainteresowań dziedzictwem regionalnym – kształtowanie tożsamości regionalnej; wielopłaszczyznowa analiza wpływu dziedzictwa regionalnego na rozwój społeczno-gospodarczy; rozszerzenie treści kształcenia z zakresu tematyki dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego regionu świętokrzyskiego;
  • – zajęcia w ramach Koła zainteresowań „WOKAJ” (Wiedza o krajach anglojęzycznych) dla 32 uczniów; tematyka zajęć przybliży  informacje i zgłębia wiedzę związaną z historią, geografią, kulturą, literaturą, polityką Krajów anglojęzycznych;
  • – zajęcia w ramach Koła teatralnego dla 16 uczniów; realizacja zajęć w ramach koła ma służyć w wspomaganiu rozwoju młodego człowieka, dokonywaniu w nim pozytywnych zmian, uwrażliwianie go na potrzeby otaczającego świata oraz przygotowanie go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa. Głównym celem jest przygotowanie występu publicznego. Zajęcia obejmą ćwiczenia oddechowe, pracę nad wymową i dykcją, ćwiczenia pamięci, analizę tekstu pod kątem prezentacji na scenie, opracowanie scenografii i kostiumów/rekwizytów, dobór muzyki i tańca, podział obowiązków i ról, próby sceniczne;
  • indywidualne konsultacje z języka angielskiego  dla 25 uczniów  w wymiarze 10 godzin /osobę; zajęcia skierowane na rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczniów i usprawnienie interakcji werbalnej. Ćwiczenia zmierzające do usprawnienia mówienia, monitorowanie wypowiedzi, ćwiczenie strategii komunikacyjnych(parafraza, synonim, upraszczanie zdań, komunikowanie trudności i inne); techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacji komunikacyjnej;
  • – zajęcia w ramach „Śniadkowej Akademii Futbolu”  dla 16 uczniów; zajęcia skierowane na doskonalenie umiejętności technicznych indywidualnych i zespołowych, umiejętności taktycznych  gry indywidualnej i zespołowej oraz zasad sędziowania, planowania i organizacji treningów;
  • – zajęcia w ramach zajęć z siatkówki dla 36 uczniów; zajęcia skierowane na doskonalenie umiejętności technicznych indywidualnych i zespołowych, umiejętności taktycznych  gry indywidualnej i zespołowej oraz zasad sędziowania, planowania i organizacji treningów;
  • – spotkania w ramach formacji „Śniadkowe Cheerleaderki” dla 10 uczniów. Zajęcia umożliwią naukę układów tanecznych i elementów gimnastycznych oraz  rozwój  koordynacji ruchowej, siły, elastyczności, koordynacji, poczucia rytmu;
  • warsztaty antydyskryminacyjne  dla  uczniów; zajęcia mają na celu zwalczanie dyskryminacji i promowanie równości; uczestnicy zdobywają wiedzę na temat różnych form dyskryminacji, stereotypów i sposobów ich przeciwdziałania;
  • warsztaty Zero Waste zajęcia prowadzone w formule dwujęzycznej mające na celu wzrost świadomości uczniów na temat zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem.
  • warsztaty terenowe na farmie fotowoltaicznej OZE/Wodór wodór jako przyszłościowe źródło energii (technologie wodorowe, gospodarka wodorowa), wizyta i oprowadzenie po farmie fotowoltaicznej.
  • wycieczki krajoznawcze
  • warsztaty Business Model Canvas; zajęcia w formie warsztatów będą obejmować zapoznanie i rozumienie podejść do planowania i zarządzania projektami biznesowymi, rozumienie procesów ekonomicznych; w efekcie uczestnik będzie posiadał niezbędną wiedzę i umiejętności do tworzenia modelu biznesowego dla przedsiębiorstwa typu startup;
  • warsztaty z doradztwa zawodowego; uczestnicy zdobędą wiedzę na temat identyfikacji swoich mocnych stron, tworzenia spersonalizowanego CV, budowania wizerunku zawodowego i przygotowywania się do rozmów kwalifikacyjnych.
  • indywidualnych konsultacji z doradztwa zawodowego dla 30 uczniów w wymiarze 5 godzin/osobę; uczestnik  sporządza bilans własnych zasobów; ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania planuje różne warianty kariery edukacyjno-zawodowej na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji kariery.
  • warsztaty   Tworzenia dokumentów aplikacyjnych w języku angielskim; zajęcia mające na celu przygotowanie przez uczestników  dokumentów aplikacyjnych (CV i list motywacyjny) w języku angielskim.

Harmonogram zajęć dodatkowych dla uczniów w zakresie umiejętności podstawowych i przekrojowych:
koło fizyczny LAB, Laboratorium chemiczne, koło biologiczne, koło dziedzictwo kulturowo-przyrodnicze, koło WOKAJ, konsultacje z języka angielskiego, koło teatralne

Harmonogram sportowych zajęć dodatkowych dla uczniów w zakresie umiejętności podstawowych i przekrojowych:
Śniadkowa Akademia Futbolu, siatkówka, Cheerleaderki

Harmonogram zajęć w ramach wsparcia w zakresie edukacji ekologicznej oraz antydyskryminacyjnej:
warsztaty ZERO WASTE, warsztaty antydyskryminacyjne

Harmonogram zajęć z działania w ramach doradztwa zawodowego: Warsztaty Doradztwa Zawodowego, Tworzenia dokumentów aplikacyjnych w języku angielskim

koło fizyczne

koło biologiczne

koło chemiczne

koło WOKAJ

koło konsultacje język angielski