Na początku grudnia 2025 roku grupa naszych uczniów uczęszczających do klas dwujęzycznych IIA oraz IIIA wzięła udział w mobilności uczniowskiej realizując projekt „Building Bridges with Holistic Well-being” w ramach programu Erasmus+. Oprócz szóstki uczniów w wyjeździe wzięli również udział opiekunowie: dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego w Kielcach Tomasz Kośny oraz Waldemar Tomala. Gospodarzem mobilności była szkoła partnerska w malowniczym tureckim mieście Kastamonu, a tematem przewodnim wyjazdu było budowanie mostów poprzez dbanie o dobrostan psychiczny oraz społeczny.
Przystanek: Stambuł
Podróż szóstki uczniów wraz z opiekunami rozpoczęła się od wizyty w Stambule. Uczniowie mieli okazję zwiedzić to niezwykłe miasto na styku Europy i Azji, poznając jego bogatą historię oraz kulturę, zanim wyruszyli wziąć udział we właściwej części projektu.
Przebieg wizyty w Kastamonu
Główna część mobilności skupiała się na dobrostanie społecznym oraz promowaniu integracji międzykulturowej.
Wspólnie z partnerami z Chorwacji (Learn Plus NGO) oraz Litwy (Siauliu sporto gimnazija) nasi uczniowie realizowali bogaty program warsztatów oraz różnego rodzaju aktywności.
Pierwsze dni upłynęły na przełamywaniu lodów oraz prezentacjach szkół i wzajemnym poznawaniu kultur narodowych, w tym nauce tradycyjnych tańców tureckich. Uczniowie brali udział w aktywnościach promujących pozytywne myślenie, warsztatach malarstwa Tureckiego (Ebru) oraz zajęciach teatralnych symulujących sytuacje społeczne i rozwiązywanie konfliktów. Pod okiem ekspertów z Learn Plus NGO odbyły się również warsztaty dotyczące wspierania rówieśników w trudnych sytuacjach oraz zajęcia Team-Building budujące zaufanie w grupie. Uczestnicy odwiedzili także malowniczą górę Ilgaz oraz mieli okazję zwiedzić samo miasto Kastamonu.
Zwieńczeniem wyjazdu była prezentacja wspólnych projektów uczniowskich na temat integracji społecznej w szkołach, uroczysta ceremonia wręczenia certyfikatów oraz pożegnalna zabawa „Erasmus Party”. Wyjazd był nie tylko okazją do nauki, ale przede wszystkim do zawarcia międzynarodowych przyjaźni i zrozumienia znaczenia dobrostanu psychicznego w środowisku szkolnym. Był to czas wymiany kulturowej, poświęcony zawieraniu nowych przyjaźni oraz uczeniu się o tym, jak wspierać się nawzajem.






