O projekcie:

Projekt „Szkoła Partycypacji” skierowany jest do 5 szkół ponadgimnazjalnych z terenu Kielc. Szkoły te wybrane zostały w ramach konkursu. Oto zwycięskie placówki:

  • I Liceum  Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Jana śniadeckiego
  • Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 2 (IV L.O. im. Hanki Sawickiej)
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2
  • Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika

Realizacją projektu na terenie Kielc zajmuje się Stowarzyszenie Edukacja przez Internet.  

Celem „Szkoły partycypacji” jest podniesienie świadomości i aktywności uczniów na polu decydowania o finansach szkoły. Stowarzyszenie wraz z poszczególnymi szkołami chce wypracować skuteczny system wdrażania budżetu partycypacyjnego, który jest demokratyczną formą podejmowania decyzji w sprawie rozporządzania budżetem publicznym. Każdy z członków zbiorowości ma prawo głosu w kwestii wydatków. Dzięki temu młodzież będzie miał możliwość nauczenia się przedsiębiorczości i gospodarności. Projekt ma pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie młodych ludzi w życie społeczne i obywatelskie. Działania w ramach „Szkoły partycypacji” będą doskonałą nauką praktyczną i nowym, ciekawym doświadczeniem, zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.

Uczniowie szkół będą mogli zgłaszać propozycje inicjatyw, które według nich najlepiej służą rozwojowi szkoły. Będą to mogły być działania edukacyjne, wydarzenia kulturalne, zakup materiałów dydaktycznych itp. Pomysły zgłaszane będą przez zespoły, składające się z min. z 3 osób: uczniów i/lub nauczycieli i/lub rodziców. Najlepsze projekty zostaną dofinansowane. Każda z zaangażowanych szkół dostanie na ich zrealizowanie 20 tys. zł.

Dowiedz się więcej!

Zapraszamy na stronę internetową www.szkolapartycypacji.pl

Zmień swoją szkołę!

Masz pomysł? – złóż projekt!

Zapraszamy do udziału w konkursie na pomysły, które wzbogacą ofertę naszej szkoły.

Termin:

Od 29.11.2012r. do 08.01.2012r. czekamy na Wasze pomysły w ramach projektu „Szkoła partycypacji”.

  • Chcesz zmienić coś w swojej szkole?
  • Masz pomysł jak uatrakcyjnić czas w trakcie przerw i po zajęciach?
  • Brakuje Ci sprzętu edukacyjnego i materiałów edukacyjnych?
  • Czujesz, że w szkole brak jest zajęć rozwijających Twoje zainteresowania?

Napisz projekt!

(Projekty należy składać na udostępnionym formularzu)

Grupy Inicjatywne:

Pomysły mogą zgłaszać min. 3 osobowe zespoły składające się z uczniów i/lub nauczycieli i/lub rodziców.

Wybór pomysłów:

Zadaniem każdej z grup będzie przeprowadzenie kampanii promocyjnej swojego projektu. Najlepsze pomysły wybiorą uczniowie poprzez głosowanie. Wszystkie projekty będą zaprezentowane na konferencji szkolnej.

Zwycięskie pomysły – co najmniej trzy – zostaną zrealizowane na terenie szkoły dzięki kwocie 20 tysięcy złotych jeszcze w tym roku szkolnym!

Regulamin konkursu i formularz wniosku znajdują się do pobrania na stronie internetowej www.szkolapartycypacji.pl

Opiekun projektu w szkole: prof. Grzegorz Jaros (sala42)

 

Na Wasze pomysły czekamy!

Najbliższe terminy warsztatów:

7 i 8 listopada 2012 (środa, czwartek) – Warsztaty z Pracy Zespołowej

13 listopada 2012 (wtorek) – Warsztaty z Pracy Zespołowej

26 listopada 2012 (poniedziałek) – Warsztaty z Budżetu Szkoły

5 grudnia 2012 (środa) – Warsztaty „Ja jako obywatel”

8 i 28 stycznia 2013 – Promocja projektów

Wykaz zgłoszonych projektów:
1. Rozbudowa radiowęzła
2. Telewizja internetowa „Śniadek”
3. Komputerowe tworzenie grafiki i gier 3D
4. „Śniadkowe leniuchowo” – kącik dla ucznia
5. Wyposażenie pracowni językowej w sprzęt multimedialny
6. Dotykowe tablice informacyjne
7. Strzelnica sportowa
8. Modernizacja klasy fizycznej (mini copernicus?)
9. Bal semestralny z kursem tańca

Inne propozycje do realizacji: (zasłyszane)
1. Koło fotograficzne (kto?)
2. Sala prób (kto?)
3. Siłownia (kto?)
4. Twój pomysł …

Projekty można jeszcze zgłaszać do koordynatora do końca roku.

Piszą o nas:

https://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,12794181,Uczniowie_rozdziela_kase__Budzet_obywatelski_wchodzi.html

https://www.portalmaturzysty.pl/aktualnosci/licealisci-dziela–pieniadze,1114,1.html

https://www.szkolapartycypacji.pl/informacje/kielce/zobacz/spotkania-w-kieleckich-szkolach

https://www.szkolapartycypacji.pl/informacje/kielce/zobacz/Mamy-Wasze-Pomysly

https://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,13129367,Uczniowie_dziela_kase__Chca_azylu_i_strzelnicy.html

 

Do pobrania: (wzór projektów)
formularz_wniosku_szkola_partycypacji_1
formularz_wniosku_szkola_partycypacji_2
formularz_wniosku_szkola_partycypacji_3
formularz_wniosku_szkola_partycypacji_4

 

formularz wniosku szkola partycypacji w wersji excel (ten będziemy składać)

wytyczne do wypełnienia

 

Regulamin:
https://www.cris.org.pl/images/files/2012/regulamin_szkola_partycypacji.pdf

Wykaz zgłoszonych projektów z krótkimi opisami:

1. Salka prób – Jak już zdążyliśmy się zorientować, gra na instrumencie cieszy się w Śniadku wielkim zainteresowaniem – stąd pomysł stworzenia miejsca dla uczniów związanych z muzyką wydał nam się zarówno ciekawy, ale także potrzebny. Nasz projekt nie tylko pomoże w rozwijaniu talentów młodzieży, będzie również promował muzykę wśród uczniów Śniadka. Ponadto przyniesie dochód dla szkoły, dzięki wynajmowaniu salki prób osobom spoza II LO.
2. Totem informacyjny – II LO jest dużą szkołą: uczy się tutaj ponad 900 uczniów, a kadrę pedagogiczną stanowi ponad 70 nauczycieli. Ponadto obecnie szkoła składa się s dwóch części: starej, w której znajdują się m.in. sekretariat, gabinety dyrekcji i pokój nauczycielski, oraz nowej, mieszczącej m.in. halę sportową, sklepik szkolny oraz wyjście do szkolnego ogrodu, często wykorzystywane wiosną i jesienią. W placówce tak rozległej i pośród tak licznej społeczności, przepływ informacji nierzadko stanowi problem. Informacje o nieobecnościach nauczycieli, zwolnieniach, zastępstwach, wycieczkach i organizacji uroczystości szkolnych uczniowie mogą uzyskać jedynie z tradycyjnej tablicy informacyjnej, znajdującej się obok pokoju nauczycielskiego (1 piętro). Dostęp do dziennika elektronicznego dla większości uczniów jest podczas przerw niemożliwy. Kolejny problem stanowi lokalizacja pomieszczeń w szkole (np. sale umieszczone w amfiladzie), która utrudnia poruszanie się po szkole zarówno uczniom klas pierwszych w początkowym okresie nauki, jak i rodzicom i gościom (np. podczas Dnia Otwartego dla kandydatów do Liceum). Instalacja kiosku multimedialnego na korytarzu na parterze nowej części szkoły zapewniłaby łatwiejszy dostęp do wszelkich informacji uczniom przebywającym w tej części szkoły (około 260 osób podczas każdej z lekcji). Umieszczenie urządzenia na parterze ułatwiłoby gościom (w tym rodzicom) szybkie uzyskanie potrzebnych informacji (sala przydzielona na wywiadówkę, plan imprezy szkolnej). Poza informacjami tego rodzaju, kiosk oferowałby także dostęp do planu szkoły, co ułatwiałoby poruszanie się po Liceum osobom nieznającym dobrze rozkładu pomieszczeń szkolnych (pierwszoklasiści, rodzice, goście). II LO będzie wkrótce obchodzić 110-lecie (listopad 2013) i kiosk multimedialny mógłby z powodzeniem zostać wykorzystany jako źródło informacji dla gości, ekran oferujący informacje o historii Liceum i osiągnięciach jego byłych i obecnych uczniów oraz pokazujący stare i nowe fotografie szkoły. Ogromnym atutem kiosków multimedialnych jest łatwość obsługi: wystarczy dotknięcie palcem odpowiedniej ikony, by wyświetliły się potrzebne informacje. Ponadto II Liceum od kilku lat dąży do miana „szkoły na miarę XXI wieku” – w takiej szkole możliwość uzyskiwania informacji za pomocą nowoczesnych, łatwych w obsłudze technologii wydaje się czymś niezbędnym. Kiosk multimedialny stanowiłby zatem także element promocji szkoły.
3. Meblarze Śniadkowego Zacisza – Pragniemy zagospodarować wolną przestrzeń w nowej części szkoły tak, aby stała się ona miejscem, którego szkole brakuje, miejscem wypoczynku, relaksu dla śniadkowej społeczności.
Chcemy poprzez ustawienie kanap, foteli, parawanów,kwiatów i stolików z krzesłami stworzyć miejsce sprzyjające regeneracji sił, tworzeniu „Śniadkowej atmosfery”.
4. Szkolny radiowęzeł – W szkole od dłuższego czasu działał szkolny radiowęzeł niestety natrafiliśmy na drobne komplikacje, które nie pozwalają nam na normalne funkcjonowanie, potrzebujemy głośników i nowego sprzętu. Najprawdopodobniej potrzebne jest również nowe okablowanie.
Aby radiowęzeł mógł cieszyć uszy uczniów naszego elitarnego liceum potrzebujemy pieniędzy z tego projektu.
5. Śniadek TV – Uczniowska telewizja internetowa w II LO w Kielcach – Plan utworzenia szkolnej telewizji powstał już kilka lat temu z inicjatywy uczniów naszej szkoły. Uczniowie chcieli utrwalać i prezentować szerokiemu spektrum odbiorców ważne wydarzenia z życia szkoły. Pomimo pozytywnej opinii dyrekcji szkoły telewizja nie powstała ze względu na brak środków finansowych. Uczniowie mają potrzebę dzielenia się informacjami sami spontanicznie tworzyli amatorskie filmy i umieszczali je w internecie. Projekt szkolnej telewizji pozwoli znaleźć ujście dla ich pasji tworzenia, rozwinie ich umiejętności filmowe, dziennikarskie i plastyczne. Ponadto pozwoli licznej rzeszy absolwentów i kandydatów do szkoły poznać życie szkoły i choć częściowo w nim uczesniczyć. Olbrzymią korzyścią wynikającą z projektu będzie powstanie filmowego archiwum oraz realizacja pasji uczniowskich uzupełniającej ich umiejętności zdobyte w toku nauki.
6. Śniadek kuma cza-czę – Chcemy upowszechnić taniec towarzyski wśród młodzieży, jako formę sędzania wolnego czasu. Pomoże to w zintegrowaniu środowiska oraz przyczyni się do podniesienia poziomu wzajemnych relacji.
7. Turbo Śniadek 3D – Projekt ma na celu wsparcie uczniów szczególnie zainteresowanych grafiką komputerową oraz programowaniem. W ramach kółka infroamtycznego odbywać się będzie projektowanie gier trójwymiarowych. Środowisko Gamemaker umożliwi storzenie gry za pomocą myszki, a także umożliwi poznawanie zasad algorytmiki i pisania strukturalnego dzięki wbudowanemu językowi programowania. Wykonane gry będą wykorzystywane do organizacji turniejów gier komputerowych.
8. Interaktywna Republika Śniadkowa – Realizacja projektu pozwoli na rozwój bazy technicznej naszego liceum – w szczególności wyposażenie pracowni języków obcych w sprzęt multimedialny, rozwój kompetencji kluczowych w zakresie języków obcych i technologii ICT oraz zwiększy atrakcyjność zajęć. Z obserwacji uczniów wynika, że chętnie uczestniczyliby oni w zajęciach , podczas których wykorzystuje się sprzęt multimedialny, natomiast doświadczenia nauczycieli wskazują na to, że dzięki wykorzystaniu tego typu sprzętu można znacznie zwiększyć tempo pracy podczas zajęć przedmiotowych. Obecnie tylko 3 sale w szkole wyposażone są w tablice interaktywne. Zainstalowanie zestawu interaktywnego w kolejnej pracowni pozwoli na zwiększenie atrakcyjności i efektywności zajęć poprzez wzbogacenie prezentacji materiału oraz wykorzystywanie dostępnych na rynku interaktywnych programów/aplikacji/ filmów w procesie nauczania. Dodatkową zaletą będzie możliwość ograniczenia ilości materiałów kserowanych, w związku z czym zaoszczędzone zostaną środki obecnie przeznaczane na zakup papieru i tonerów.

Teraz wybierz swój projekt i zagłosuj!!!

Prezentacja na debatę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.