1. W jaki sposób będzie odbywać się nauczanie zdalne?
    1. za pomocą dziennika elektronicznego
    2. za pomocą platformy szkolnej e-nauka.sniadek.pl https://e-nauka.sniadek.pl/
    3. przy pomocy konferencji Google Hangouts (ograniczenie do 250 osób dla II LO na jedną konferencję, normalne ograniczenie 10 osób dla zwykłych kont google) https://hangouts.google.com/
    4. przy pomocy Google Classroom (platforma edukacyjna) https://classroom.google.com/
    5. przy pomocy aplikacji Zoom (wersja bezpłatna ma ograniczenie dla konferencji do 40 minut i 100 osób) https://zoom.us/join (bez instalowania) lub https://zoom.us/ z instalacją aplikacji na komputerze.
    6. Przy pomocy aplikacji WEBex Cisco https://www.webex.com/ (wersja dla naszej szkoły)
    7. Przy pomocy Teams’ów z pakietu Office 365 dla nauczycieli i studentów https://www.office.com/signin
    8. Inną metodą podaną w dzienniku elektronicznym przez Twojego nauczyciela
  2. Nie działa mi hasło do szkolnej poczty w domenie sbs.sniadek.pl, Google Hangouts, Google Classroom, Teamsów, itd …
    1. Nie bardzo możliwe, bo niedawno uruchamiałeś/uruchamiałaś dziennik elektroniczny i musiałeś/musiałaś się zalogować tym hasłem do poczty szkolnej … ale cuda się zdarzają więc skontaktuj się z nauczycielem informatyki, celem zmiany hasła.
    2. Jeżeli uważasz, że Twoje hasło jest prawidłowe dokonaj jego zmiany na nowe zgodnie z instrukcją „Zmiana hasła” dostępną w sekcja „Pobieralnia” na stronie szkoły.
  3. Jak zalogować się do platformy edukacyjnej e-nauka.sniadek.pl, usług Google, Teamsów, itd?
    1. logowanie do poczty w domenie sbs.sniadek.pl (google) jako login podajemy całego maila w postaci login@sbs.sniadek.pl, gdzie za login podajemy swój indywidualny login (np. anowak) a hasło jest hasłem do komputera w szkole.
    2. logowanie Google Hangouts: podajemy całego maila login@sbs.sniadek.pl i hasło którym logujemy się do komputerów na terenie szkoły (pod login podstawiamy swój indywidualny login szkolny)
    3. logowanie do Google Classroom odbywa się za pomocą login@sbs.sniadek.pl (gdzie za login podstawiamy nazwę własnego konta), hasło jest hasłem do komputera w szkole.
    4. logowanie do aplikacji Zoom obowiązkowe tylko dla prowadzącego zajęcia, logowanie za pomocą danych podanych przy rejestracji
    5. logowanie do sniadek.webex.com za pomocą login@sbs.sniadek.pl, a później zgodnie z podpowiedziami na stronie.
    6. platforma e-nauka.sniadek.pl: jako login podajemy swój login (np. anowak), a jako hasło wpisujemy hasło, którym logowaliśmy się do komputera
    7. logowanie do e-dziennika: podajemy swojego maila szkolnego i hasło (hasło jest inne niż na pocztę!!!!)
    8. logowanie do office 365 (Teams, OneDrive itp) odbywa się za pomocą loginu w postaci: login@sniadek.onmicrosoft.com i hasła do komputerów szkolnych.
    9. linki do wszystkich stron dostępne są z naszej strony intranetowej pod adresem https://sbs.sniadek.pl
    10. proszę pamiętać, że wielokrotne wpisywanie złego hasło prowadzi do czasowej blokady konta i trzeba będzie czekać, aż się odblokuje.

To samo co wyżej w tabeli:

UsługaLoginHasło
komputer w szkoleLoginHasło1
e-nauka.sniadek.plLoginHasło1
Office365 (Teams)login@sniadek.onmicrosoft.comHasło1
Logowanie Google (poczta, meet, classroom)login@sbs.sniadek.plHasło1
Webexlogin@sbs.sniadek.pl
a później
sniadek\login
Hasło 1
  
Dziennik Vulcanlogin@sbs.sniadek.plHasło2

Login – Twój indywidualny zakładany przez nauczyciela informatyki w postaci pierwsza litera imienia, nazwisko bez polskich znaków

np., Anna Nowak ma login anowak (są odstępstwa, jeżeli konto już istniało)

Przykładowe loginy: anowak@sbs.sniadek.pl, anowak@sniadek.onmicrosoft.com

Hasło1 – hasło którym logujesz się do komputera w szkole, poczty na sbs.sniadek.pl, Teamsów, itd …

Hasło2 – hasło do dziennika Vulcan

  1. Mam w domu tylko jeden komputer, a mam rodzeństwo, które z niego korzysta.
    1. ze wszystkich kanałów nauczania można korzystać na komputerach, tabletach i telefonach komórkowych z dostępem do internetu. Wszystkie kanały są dostosowane do urządzeń mobilnych.
  2. Nie mam w domu komputera
    1. patrz punkt poprzedni.
  3. Nie mam w domu Internetu
    1. poproś kolegę z klasy, aby podczas np. konferencji z nauczycielem zadzwonił do Ciebie i udostępnił dźwięk z konferencji przez telefon.
  4. Mam wolny internet, co robić?
    1. Jeżeli nauczyciel nie będzie miał nic przeciw, to wyłącz kamerę, zmniejszy to znacznie transfer.
  5. Czemu strona szkoły i platforma e-nauka chodzą wolno?
    1. Najpewniej korzysta dużo osób i łącze jest obciążane. Jeżeli to możliwe wróć za godzinę, może będzie lepiej.
  6. Gdzie dowiem się więcej o Kształceniu na odległość (nauczaniu zdalnym)?
    1. https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc–nowe-regulacje-prawne
    2. https://dokumenty.men.gov.pl/Komunikat_Ministra_Edukacji_Narodowej_w_sprawie_organizacji_ksztalcenia_na_odleglosc.pdf
    3. https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/493
    4. https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_%E2%80%93_poradnik_dla_szkol.pdf
    5. https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nauczycielu-poprowadz-lekcje-online
    6. Poradnik dla nauczyciela jak korzystać z Teams
    7. Poradnik dla ucznia jak korzystać z Teams
  7. Zapomniałem hasła do dziennika
    1. skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła w dzienniku elektronicznym.
  8. Mam pytanie, na które nie ma tu odpowiedzi
    1. zapytaj za pomocą dziennika elektronicznego wychowawcę, być może zna odpowiedź lub przekaże pytanie od odpowiedniej osoby.

Pozdrawiam Grzegorz Jaros

Pomocne:

https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/jak-z-telefonu-zrobic-kamere-do-komputera.html